• Kontrast:
  • Czcionka:
  • A
  • A+
  • A++
Witamy na stronie placówki

Program "Dwujęzyczne dzieci"

W roku szkolnym 2021/22 w naszym przedszkolu grupa IV została objęta  programem  Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne Dzieci”, który ma na celu wprowadzenie dziecka w świat języka angielskiego równolegle z ojczystym językiem polskim. Kurs został zbudowany w oparciu o klarowne zasady metodyczne wypracowane przez autorkę Claire Selby. Uniwersalny kurs to rewolucja w nauczaniu języka angielskiego w tej grupie wiekowej.

Zapewnia on powodzenie nauczycielom i dzieciom dzięki trzem innowacjom:

1.Buduje dwujęzyczną przyszłość.

To pierwszy program nauki języka skutecznie łączący naukę w domu i w grupie z nauczycielem, co daje dzieciom szansę na dwujęzyczność.

2. Każdy nauczyciel może uczyć angielskiego.

Treści językowe są wprowadzane autonomicznie przez same materiały z zestawu (filmy, piosenki). Zadaniem nauczyciela jest organizacja sytuacji i zadań dla dzieci ułatwiających im kontakt z językiem.

3. Przyswajanie języka w sposób naturalny.

Materiały do nauki w domu pozwalają dzieciom przyswajać język przez ukierunkowaną zabawę. Rodzice nie muszą kierować nauką języka i nie muszą znać języka angielskiego. Materiał kursowy w postaci filmów animowanych i piosenek  wystawia dziecko na kontakt z językiem.

Zajęcia odbywają się codziennie przez około  10 – 15 minut. W trakcie trwania kursu dziecko oswaja się z różnymi sytuacjami przyswajając określone słownictwo, ale także uczy się wielu innych rzeczy np. odpowiedniego zachowania w różnych okolicznościach.

Na tym poziomie realizujemy pięć podstawowych celów:

1.Zangażowanie dzieci w przyswajanie języka angielskiego w sposób naturalny od urodzenia.

2. Zapoznanie ich z kluczowymi dźwiękami, pierwszymi słowami oraz podstawowymi strukturami gramatycznymi języka angielskiego.

3. Dostarczanie im pierwszych pozytywnych doświadczeń z językiem angielskim w domu i na zajęciach w grupie.

4.Budowanie podstawy dla dwujęzycznej przyszłości, dzięki nauce w sposób naturalny, przez ukierunkowaną zabawę.

5.Sprawianie, by kontakt z językiem stał się niezapomnianym doświadczeniem: dzięki wpadającym w ucho piosenkom pozwalającym dzieciom na aktywny udział oraz barwnym, przykuwającym uwagę postaciom.

Galeria zdjęć