W roku szkolnym 2021/22 w naszym przedszkolu grupa IV została objęta programem Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne Dzieci”, który ma na celu wprowadzenie dziecka w świat języka angielskiego równolegle z ojczystym językiem polskim. Kurs został zbudowany w oparciu o klarowne zasady metodyczne wypracowane przez autorkę Claire Selby. Uniwersalny kurs to rewolucja w nauczaniu języka angielskiego w tej grupie wiekowej.
Zapewnia on powodzenie nauczycielom i dzieciom dzięki trzem innowacjom:
1.Buduje dwujęzyczną przyszłość.
To pierwszy program nauki języka skutecznie łączący naukę w domu i w grupie z nauczycielem, co daje dzieciom szansę na dwujęzyczność.
2. Każdy nauczyciel może uczyć angielskiego.
Treści językowe są wprowadzane autonomicznie przez same materiały z zestawu (filmy, piosenki). Zadaniem nauczyciela jest organizacja sytuacji i zadań dla dzieci ułatwiających im kontakt z językiem.
3. Przyswajanie języka w sposób naturalny.
Materiały do nauki w domu pozwalają dzieciom przyswajać język przez ukierunkowaną zabawę. Rodzice nie muszą kierować nauką języka i nie muszą znać języka angielskiego. Materiał kursowy w postaci filmów animowanych i piosenek wystawia dziecko na kontakt z językiem.
Zajęcia odbywają się codziennie przez około 10 – 15 minut. W trakcie trwania kursu dziecko oswaja się z różnymi sytuacjami przyswajając określone słownictwo, ale także uczy się wielu innych rzeczy np. odpowiedniego zachowania w różnych okolicznościach.
Na tym poziomie realizujemy pięć podstawowych celów:
1.Zangażowanie dzieci w przyswajanie języka angielskiego w sposób naturalny od urodzenia.
2. Zapoznanie ich z kluczowymi dźwiękami, pierwszymi słowami oraz podstawowymi strukturami gramatycznymi języka angielskiego.
3. Dostarczanie im pierwszych pozytywnych doświadczeń z językiem angielskim w domu i na zajęciach w grupie.
4.Budowanie podstawy dla dwujęzycznej przyszłości, dzięki nauce w sposób naturalny, przez ukierunkowaną zabawę.
5.Sprawianie, by kontakt z językiem stał się niezapomnianym doświadczeniem: dzięki wpadającym w ucho piosenkom pozwalającym dzieciom na aktywny udział oraz barwnym, przykuwającym uwagę postaciom.