Ramowy rozkład dnia został opracowany zgodnie z aktualną podstawą programową wychowania przedszkolnego.
Na jego podstawie każda grupa przedszkola dostosowuje swój rozkład dnia.
Ramowy rozkład dnia w Zespole Przedszkoli
6.30- 8.00
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Rozwijanie aktywności i pomysłowości własnej dziecka. Zabawy integracyjne, muzyczno-ruchowe. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, grafomotoryczne itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe.
8.00- 8.30
Prace porządkowe w sali. Zabawy ruchowe z określonym elementem ruchu, ćwiczenia poranne.
8.30-9.15
Czynności samoobsługowe i higieniczne. Przygotowanie do śniadania. Śniadanie.
9.15-11.00
Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o założenia podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Rozwijanie różnorodnej aktywności dzieci dostosowanych do ich poziomu rozwoju. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze. Zabawa z określonym elementem ruchu.
11.00-11.30
Czynności samoobsługowe i higieniczne. Przygotowanie do II śniadania. Śniadanie.
11.30-13.30
Religia, język angielski – 2 razy w tygodniu. Relaksacja, odpoczynek – dostosowany do potrzeb dzieci. Praca indywidualna z dziećmi; ćwiczenia ortofoniczne, paluszkowe. Zajęcia rewalidacyjne. Zajęcia rozwijające zainteresowania dzieci.
13.30-14.15
Czynności samoobsługowe i higieniczne. Przygotowanie do obiadu. Obiad.
14.15-16.00
Zabawy dydaktyczne, zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym. Wspieranie własnej aktywności dziecka; gry i zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, zabawy ze śpiewem, działalność plastyczna, zabawy ruchowe oraz z określonym elementem ruchu. Ćwiczenia rozwijające sprawność manualną, percepcję, koordynację, motorykę.
16.00-17.00
Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Rozchodzenie się dzieci.