• Kontrast:
  • Czcionka:
  • A
  • A+
  • A++
Witamy na stronie placówki

Ramowy rozkład dnia

Ramowy rozkład dnia został opracowany zgodnie z aktualną podstawą programową wychowania przedszkolnego.

Na jego podstawie każda grupa przedszkola dostosowuje swój rozkład dnia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ramowy rozkład dnia w Zespole Przedszkoli


6.30- 8.00 

Schodzenie się dzieci do przedszkola. Rozwijanie aktywności i pomysłowości własnej dziecka. Zabawy integracyjne, muzyczno-ruchowe. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe,  słuchowe, grafomotoryczne itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe. 

8.00- 8.30 

Prace porządkowe w sali. Zabawy ruchowe z określonym elementem ruchu, ćwiczenia poranne.  
8.30-9.15

Czynności samoobsługowe i higieniczne. Przygotowanie do śniadania. Śniadanie. 

9.15-11.00

Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o założenia podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Rozwijanie różnorodnej aktywności dzieci dostosowanych do ich poziomu rozwoju. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze. Zabawa z określonym elementem ruchu.

11.00-11.30

Czynności samoobsługowe i higieniczne. Przygotowanie do II śniadania. Śniadanie.

11.30-13.30

Religia, język angielski – 2 razy w tygodniu. Relaksacja, odpoczynek – dostosowany do potrzeb dzieci. Praca indywidualna z dziećmi;  ćwiczenia ortofoniczne, paluszkowe. Zajęcia rewalidacyjne. Zajęcia rozwijające  zainteresowania dzieci.

13.30-14.15

Czynności samoobsługowe i higieniczne. Przygotowanie do obiadu. Obiad.

14.15-16.00

Zabawy dydaktyczne, zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym. Wspieranie własnej  aktywności  dziecka; gry i zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, zabawy ze śpiewem, działalność plastyczna, zabawy ruchowe oraz z określonym elementem ruchu. Ćwiczenia rozwijające sprawność manualną, percepcję, koordynację, motorykę. 

16.00-17.00

Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Rozchodzenie się dzieci.