Miejskie Przedszkole nr 10
To metoda pedagogiczna, w której wchodzenie w określone role, improwizacje nauczyciela i dzieci, pozwalają na kreowanie rzeczywistości. Jej istotę stanowi stwarzanie sytuacji, w których dzieci mogą identyfikować się z innymi osobami w określonych zdarzeniach. Jest formą artystyczną zbliżoną do teatru, ale przede wszystkim jest działaniem improwizowanym. Podczas takiego działania aktywizowany jest zarówno umysł dziecka, jak i sfera emocjonalna. W wyniku tego procesu tworzy się nowy sposób widzenia problemu. Odwołując się do doświadczeń związanych z pełnieniem przez człowieka różnorakich ról życiowych, poszerza pole tych doświadczeń, wzbogaca doznania, sprawia, że wiedza, którą dziecko przyswaja staje się wiedzą najbardziej osobistą.
Podczas zabaw dramowych prowadzonych w naszym przedszkolu dostrzegamy ich pozytywny wpływ na:
- -rozwój osobowości dzieci,
- -doskonalenie umiejętności komunikacyjnych,
- -wspomaganie rozwoju emocjonalnego i społecznego,
- -aktywizowanie różnych sfer rozwojowych dziecka
- -dostarczanie radosnych przeżyć,
- -pokonywanie kompleksów i napięć psychicznych,
- -rozbudzanie wiary we własne siły.