• Kontrast:
  • Czcionka:
  • A
  • A+
  • A++
Witamy na stronie placówki
Jesteś tutaj:Start / Programy / KRAINA BAJEK

KRAINA BAJEK

Program realizowany w grupach II, III, IV i IV

Program „Kraina bajek” jest programem opracowanym przez nauczycielki Zespołu Przedszkoli i przeznaczonym do realizacji we wszystkich grupach.

Jego głównym celem jest doskonalenie jakości pracy profilaktyczno – wychowawczej w zakresie tworzenia warunków do prawidłowego i optymalnego rozwoju osobowości dziecka. Zaproponowane w nim rozwiązania edukacyjne zakładają zmiany głównie w czterech obszarach rozwoju dziecka: emocjonalnym, społecznym, moralnym i kulturowym.

Istotę programu stanowi:

  • duży zakres celów profilaktyczno – wychowawczych i bogaty zestaw bajek,
  • oddziaływanie na osobowość dziecka poprzez różnorodne formy arteterapii: biblioterapii, muzykoterapii, teatroterapii, terapii za pomocą sztuk plastycznych,
  • bogaty zestaw zabaw związanych z wprowadzaniem i utrwalaniem treści wychowawczych zawartych w poszczególnych bajkach,
  • udział różnorodnych podmiotów w organizacji procesu wychowawczego: rodziców, psychologa, pracowników niepedagogicznych przedszkola i członków różnych instytucji.

Program „Kraina Bajek” zawiera 20 bajek dostosowanych do wybranych problemów wychowawczych.

Program zakłada systematyczne zapoznawanie dzieci z bajkami (dwie w miesiącu) i ich utrwalanie poprzez zabawy dramowe, teatralne, muzyczne  i działania plastyczne.

Główne problemy wychowawcze podejmowane podczas wprowadzania kolejnych bajek to:

  • Pokonuję lęk przed chodzeniem do przedszkola „Bajka o kłujących butach”
  • Staram się nie grymasić „Bajka o niedźwiadku niejadku”
  • Nie chwalę się „O pysznym jabłku”
  • Nie wyśmiewam się z innych „Bajka o dyni”
  • Pokonuję lęk, nieśmiałość „Bajka o parasolku”
  • Szukam przyjaciela „Kolczasta przyjaźń”
  • Robię dobre uczynki „Co robi Św.Mikołaj w ciągu roku”
  • Dzielę się z innymi tym co mam „Św.Mikołaj”
  • Nie zazdroszczę innym „Szal babci”
  • Kulturalnie zwracam się do innych „Baśń o magicznym słowie”
  • Jestem życzliwy „Jak śnieg stał się biały”
  • Dostrzegam potrzeby i uczucia innych „Bałwankowa kraina”
  • Nie hałasuje, potrafię mówić umiarkowanym głosem „Hałasek”
  • Umiem rozwiązywać konflikty „Walka na niebie”
  • Nie oceniam innych po wyglądzie „Myszka Teofilka”
  • Nie boję się ciemności „Nocna przyjaciółka”
  • Jestem odważny „Lekcje fruwania”
  • Radzę sobie ze złością „Dwie kózki”
  • Wierzę we własne możliwości „Czarodziejska kropla wody”
  • Szanuje inność moich kolegów „Chcę mieć przyjaciela”.